Menu
Your Cart

ビジャール パルメットと花の格子模様の絨毯 Palmettes and Flowers Lattice Rug

ビジャール パルメットと花の格子模様の絨毯 Palmettes and Flowers Lattice Rug
ビジャール パルメットと花の格子模様の絨毯 Palmettes and Flowers Lattice Rug
ビジャール パルメットと花の格子模様の絨毯 Palmettes and Flowers Lattice Rug
ビジャール パルメットと花の格子模様の絨毯 Palmettes and Flowers Lattice Rug
ビジャール パルメットと花の格子模様の絨毯 Palmettes and Flowers Lattice Rug
Details
産 地東トルコ
年 数新しい
素 材100%ウール、手紬
作り方パイル 絨毯
染 料100%天然染料
密度 (dm2)39x39
厚さ4 mm
クリーニング水洗い
1,560,000円
税別: 1,560,000円
  • Stock: In Stock
  • Model: C50511
  • サイズ: 310cm x 202cm

このオフセットパターンは、パルメットと花で構成されており、19世紀のビジャール地域、東クルディスタン地域でデザインされたより大きなスキームの一部であるかのような印象を与えます。非常に似たようなパルメットが曲線的な方法で描かれ、同じくフォーク状の葉と組み合わされたものは、ペルシャのヘラートのハラータン州で17世紀後半以降製作されたいくつかの工房の絨毯に見ることができます。また、同じパターンであるハーシャンデザインは18世紀のコーカサスでも使用されました。このデザインは、複雑な花模様や鮮やかな色のパルメットで構成された繰り返しパターンを使用しており、それは17世紀の大きな壺技法の絨毯の直系の子孫であることを示しています。

クルディスタンは、デザインや鮮やかな色で優れた絨毯を製作してきた地域として、おそらく初期から19世紀までの長い期間にわたって十分な評価を受けてきませんでした。技術的には、19世紀の頑丈で重い二重経糸のビジャールから、柔軟なこのタイプの絨毯や、非常に繊細な平織りのキリムまでさまざまです。この例に見られるデザインは、明らかに17世紀のモデルに由来しており、非常に人気があり、東部ペルシャだけでなく、コーカサスにも広がりました。それは18世紀まで続き、19世紀のコーカサスの絨毯にも見られます。この絨毯のデザインは、2つの大きな側面のパルメットを小さなパルメットの花で囲んだ交互の繰り返しの連続から成り立っています。中央の円形の花のメダリオン、このロゼットに面する2つの異なるデザインの大きなパルメット形状、および4つのダイヤモンド形のカルトゥーシュ、斜め軸上にロゼットを詰めたもので複雑なパルメット配置が組み合わさっています。背景のフィールドは、小さなスケールのトレリスシステムで埋められています。ボーダーデザインは、カルトゥーシュとスターメダリオンの繰り返しの伝統に従っています。両側のガードストライプは、活発な角型の葉の渦巻きで埋められています。格子状の模様は無限に続いているように見えます-まるでキャットのような特徴的な葉のデザインのビジャールボーダーに囲まれた部分を見ることができるかのようです。絨毯のデザインは、私たちのデザイナーによって解釈され、鮮やかな色がこの絨毯に選ばれています。

This offset pattern is composed of palmettes and flowers, one has the impression that it is only part of a larger scheme designed 19th-century rug from the Bidjar region, Eastern Kurdistan area. Very similar palmettes, drawn in a curvilinear manner and combined with identical forked leaves, can be seen on a few examples of workshop carpets made from the late seventeenth century onward in Herat in Khurasan province, east Persia, and the same pattern known as Harshang design was used in the Caucasus in the eighteenth century, as well. The design employs floral, richly complex repeating arrays of brilliant color palmettes and flowers that mark it as a lineal descendant of the great vase-technique carpets of the seventeenth century.

Kurdistan has not usually been given it’s due as a region that has produced rugs of considerable excellence in design and rich brilliant colors, probably from early times on, well into the 19th century. Technically they range from the solid, heavy, double-warped Bijars of the 19th century to the flexible rug of this type, and the Kilims, or flat-woven rugs of great delicacy. The design displayed in this example, clearly derived from a 17th-century model, proved so popular that it spread not only to Eastern Persia but to the Caucasus as well. It continues well into the 18th century and can still be found in Caucasian rugs of the 19th century. The design of this rug is based on an alternating succession of two large lateral palmettes surrounded by small palmette blossoms, a complex palmette arrangement composed of a central round floral medallion, four large palmette forms of two different designs facing this rosette, and four diamond-shaped cartouches, filled with rosettes, on the diagonal axis. A small-scaled trellis system fills, as a secondary pattern, most of the background of the field. The border design follows a well-established tradition of the cartouche and star medallion succession. Both guard stripes are filled with a lively angular leafy meander scroll. The lattice appears to continue into infinity – as though we can see the section that is framed by the characteristic leaf design Bidjar border, which looks like a Cat. The design of the rug is interpreted by our designers, and vivid colors are chosen for this rug.


全部で12色使っています。主な4色は以下です。

  • Cadet Blue 26 (トウダイグサ - 藍)
  • Rufous 308 (茜)
  • Natural Wool Color 320 (羊そのままの色)
  • Bistre Brown 411 (ザクロの皮 - 茜)

上の番号は私たちのカラーコードです。()の中は、主な草木染めの材料です。