Menu
Your Cart

鳥の庭を描いたゲロス・ビジャール絨毯 Gerous Bidjar Rug with Garden of Birds

鳥の庭を描いたゲロス・ビジャール絨毯 Gerous Bidjar Rug with Garden of Birds
鳥の庭を描いたゲロス・ビジャール絨毯 Gerous Bidjar Rug with Garden of Birds
1,580,000円
税別: 1,580,000円
  • Stock: In Stock
  • Model: C50303
  • サイズ: 384cm x 206cm
これは19世紀のゲロウス(ガルースまたはガルス)地域、東クルディスタン地域のアラベスクスタイルの結びついたパルメットと花のデザインの絨毯です。ゲロウスはペルシャの平原に近づく丘陵地帯に位置し、古代から重要なクルド人の都市でした。メディア・マイノルの首都であった古代からゲロウスの著名な作家、科学者、政治家はサファヴィ朝に貢献し、それは主要な商業都市でした。ゲロウスは19世紀にはセンナよりも人口が多かったです。ペルシャ西部に位置していたため、アフガン人の破壊や一部の経済的な無能さから一定の程度で逃れることができました。18世紀には、高額な税金を徴収する集中的なペルシャ政府の不在から利益を得、ザンド朝の穏やかで分散した支配からも利益を得ました。ゲロウスの優れた織物学校は、エドワーズが提案したように、神からの介入なしで真空中で開発されたのではなく、むしろ何世紀にもわたる技術と伝統の結果でした。ゲロウスの織物は、何世紀にもわたるこの地域の安定性の恩恵を受けました。それによって芸術が発展し、洗練されるための十分な時間がありました。さらに、これは経済的に豊かな州であり、その製品を支えることができ、西アジアの主要な商業路に十分に近い位置にあり、国際的な商業活動の恩恵を受けることができました。タブリーズとその市場からは遠くありませんでした。1880年には、ヨーロッパとタブリーズの商人がゲロウスにワークショップを開き、現在「ビジャール(ビジャル)」と呼ばれる有名な絨毯を織るようになりました。これらの織物は絨毯コレクターによって長年にわたって愛され、保存されてきました。ゲロウスの染色職人によって施される鮮やかな色の組み合わせは、多くの人々から最も魅力的なクルド人都市織物とされています。この絨毯のデザインは、私たちのデザイナーによって解釈され、やわらかな色が使用されます。


This is an arabesque style connected palmette and flowers designed carpet 19th century from Garrus ( Gerous or Garus ) region, Eastern Kurdistan area. Garrus is located in the foothills approaching the flatlands of Persia, Garrus has been a significant Kurdish city since antiquity when it was the capital of Media Minor. Important writers, scientists, and politicians from Garrus contributed to the Safavid dynasty, and it was a major commercial center. Garrus was more populous than Senna in the nineteenth century. As it was in the west of Persia, it was fortunate to escape the ravages of the Afghans and to a certain extent the economic incompetence of Nadir Shah. In the eighteenth century, it benefited from the lack of a centralized Persian government bent on collecting high taxes, and from the benign, decentralized rule of the Zands. The brilliant weaving school of Garrus, like that of Senna, did not develop in a vacuum in a process of deus ex machina as Edwards proposed but rather was the product of centuries of skill and tradition. Garrus weaving benefited from the area’s stability over the centuries, which meant that there was enough time for the art to develop and become refined. Moreover, this was a rich province whose economy could support its products, and which was located sufficiently close to the major commercial arteries of western Asia to benefit from international commerce. It was not far from Tabriz and its markets. In 1880 European and Tabriz merchants developed workshops in Garrus for weaving the famed carpets that are called “Bijar (Bidjar)” today. These weavings have been treasured and preserved down the years by rug collectors. The rich colors applied by Garrus dyers to the lustrous hard wool in multi-flowered patterns are considered by many to be the most attractive of Kurdish urban weavings. This carpet’s design shows a vigorous central with birds on the branches of the trees; a rich assortment of decorative but naturalistic flowers, leaves, rosettes, and palmettes in the field, and ornaments with floral forms contrasting with the border. The design of the carpet is interpreted by our designers and soft colors are used for this carpet.

全部で14色使っています。主な4色は以下です。

  • Dark Brawn  316 (羊そのままの色)
  • Scarlet 5 (茜)
  • Jericho Jade 25 (トウダイグサ - 藍)
  • Dusty Turquoise  340 (トウダイグサ - 茜 - 藍 - クルミの殻)

上の番号は私たちのカラーコードです。()の中は、主な草木染めの材料です。